fredag 25. juni 2010

..: til min egen inspirasjon og for at jeg aldri skal glemme... :..


Jeg hadde engang en annen blogg...som jeg kunne følges i min kamp mot kiloene og veien til min operasjon (full mageplastikk). Den bloggen er ikke mer, ett annet liv. Men jeg har hentet disse bildene igjen, for å minne meg på hva jeg gikk igjennom. Og jeg er ikke særlig privat av meg, heldigvis. For jeg har fått SÅ MANGE mail og pm'er om mine bilder, min vei, og deres vei. Spørsmål om kosthold og tips på veien. Og har vært til stor inspirasjon for andre har jeg forstått....Fikk sist en mail idag som jeg skal svare på i helgen:)
4.desember 2006 startet jeg min vektnedgang. Mai 2007 var jeg til konsultasjon for operasjon, fikk den innvilget - og i august ble jeg lagt under kniven. Da hadde jeg gått ned 19 kg. Etter operasjonen var jeg nede i neste -22kg! Jeg var så fornøyd med operasjonen, og det ble så fint!
Så forandret livet seg litt igjen:) Positivt, men for vekten - litt negativt. Jeg møtte en ny mann, og kosetiden med masse god mat etc var ett faktum. Opp 5 kg det første året. Også skulle vi ha ett barn sammen. Dette var ved min operasjonstid ikke aktuelt, men jeg er så glad for at jeg ombestemte meg. Ida er verdt hver eneste kilo. Og jeg vet jo hvordan jeg skal ned de igjen:) Så nå er jeg i gang igjen, forhåpenligvis for siste gang:) Heldigvis liker jeg livstilen og maten jeg bruker når jeg går ned. Lite mat, ja, men så enkelt og greit for ei som veldig ofte er matlei:) Og koser meg jo fortsatt. Det er viktig.
Nå har jeg lagt om kostholdet mitt i 2-3 uker - og har gått ned 2-2 1/2 kg. Det skal gå litt senere denne gangen, har ikke så dårlig tid. Og jeg vet hvor bra det blir når jeg er nede de kiloene jeg vil ned. Først er mitt første mål - 8kg, så er det de siste 5 som jeg skal "kose" meg med tilslutt.
Jeg ville legge inn dette innlegget mest for meg selv, for å minne meg på hva jeg gikk igjennom for 3 år siden, og hvor flink jeg var. Og også hva jeg fortsatt kan få til:)
Ett lite hurra for meg selv idag...(husker innlegget mitt til de 4 øverste bildene het "er det rart jeg gråter", og jeg gråter nok litt den dag i dag også ;)

1 kommentar:

  1. Mye du har gått gjennom! Så flink du har vert så klarte det :) Tusen takk for at du deler!

    SvarSlett