mandag 7. juni 2010

..: Terapien :..

Ei blogg-venninne av meg har den geniale ideèn og lager sin egen bokblogg med annbefalinger! Jeg elsker jo bøker selv, så tenkte at jeg skulle bruke litt av ideèn hennes:) Jeg skriver litt underveis mens jeg leser boken også, ikke bare helt ferdig lest. Så dette innlegget blir oppdatert etterhvert som boken leses.
Jeg har egentlig hatt en aldri så liten lese-tørke det siste halvåret, og leser egentlig "predikanten" av camilla läckberg, men har liksom bare blitt stående fast i den.... Så jeg tenkte jeg rett og slett skulle kjøpe meg en ny bok, og velge min favoritt-sjanger - nemlig psykologisk thriller:) Valget havnet på:
"Terapien" av Sebastian Fitzek.
Av det jeg an finne ut, så er dette den eneste boken hans, ivertfall oversatt til norsk.
Her er handlingen:
"Datteren til den tyske kjendispsykiateren Viktor Larenz forsvinner en dag sporløst. Fire år senere er han fremdeles nedbrutt av sorg og søker tilflukt på en avsidesliggende øy for å skrive seg bort fra smerten. Her oppsøkes han av en schizofren barnebokforfatter som kan fortelle merkelige historier med klare paralleller datterens forsvinning".

07.06.10 så langt har jeg lest ca. 80 sider idag, og jeg har kommet over min kritiske "50-siders tvang" (det betyr at leser jeg ikke 50 sider med en gang, blir som regel boken ikke interessant, og jeg mister tråden og interessen for boken. Leser jeg deretter bare ett par siden om gangen, kan jeg igrunnen bare kaste boken, den blir aldri ferdiglest *ler*).
Så langt syntes jeg boken holder meg spent, og det liker jeg. Jeg gleder meg allerede til neste gang jeg leser i den.

09.06.10 180 sider...boken er veldig spennende, og jeg har aldri lyst til å legge den fra meg (selv om jeg må innimellom:)). MEN jeg har en liten følelse at jeg vet litt av slutten, håper jeg ikke har rett, det blir for forutsigbart. Men jeg har enda troen på at den ikke er det, og at jeg blir ivertfall litt overrasket:)

10.06.10 da var boka ferdig...bare det at jeg kun har brukt 3 dager på en bok, tyder på at jeg syntes den var bra, vanskelig å legge fra seg...Jeg har jo hatt en dårlig lese-periode en stund nå, så håper denne boka løsnet det litt.
Det ble litt som jeg fryktet, mine anelser var riktige...MEN man ble litt overrasket på slutten allikevel. Ikke akkurat blåst overende, men såpass at jeg ikke føler at jeg hele tiden visste hvordan boken endte:)

Terningkast ved bokens slutt: 4

1 kommentar:

  1. Så moro at du har begynt å skrive om bøker også!!! Jeg følger spent med! Tror nok den boka der må settes på lista mi over bøker som skal leses :)

    SvarSlett