søndag 26. desember 2010

..: Mysterie Strikk #1 - siste del :..

Jeg vet jeg sa mandag, og det er jo under 1 time til, så tok sjansen på å legge ut siste del av mysteriestrikken:)
Alle ser vel nå at det blir en søt liten jakke, jeg liker den veldig godt. Nå er det bare siste finish igjen på den:)
Legger ut bilde som mirdiz har tatt av sin ferdig del t.o.m 3, den blir lekker. Jeg får ikke selv tid til å legge ut min, men lover når jeg er ferdig med jakken:)
Så her kommer siste del av Mysterie strikk #1.
Håper noen blir med på en runde en annen gang også!?


Mysterie strikk #1 - siste del:

Montering:
Sy sammen under armene.
Forkanter:
Strikk opp m langs venstre forkant med p nr. 5, 1 m i hver m , men hopp over hver 4.
Strikk r frem og tilbake til det er 3 riller. Fell av med rette m fra vrangsiden, slik at avfellingen danner den fjerde rille.
Høyre forkant strikkes som venstre, men med (5) 5 (6) 6 (6) 7 knappehull når det er strikket 2 riller. Det øverste midt under halskanten, det nederste 2-4 m fra nederste kant, og de andre jevnt fordelt imellom.
Knappehull: Fell 2 m som legges opp igjen på neste p.

Hekla pyntekant nederst:
Hekles fra rettsiden. Fest tråden i første rille med 1 kjm, hekle 4 lm, 1 kjm mellom 3. og 4. rille fra kanten *4 lm, 1 kjm mellom 2 r m* Gjenta fra *-* hele raden.
Avslutt med 4 lm, 1 kjm mellom 2 vr m, 4 lm, 1 kjm mellom 3. og 4. rille fra kanten, 4 lm , 1 fm i 1. rille.

Klipp av tråden, og begynn på nytt fra rettsiden.
Fest tråden med 1 kjm i 1. lm-bue, i samme lm-bue hekles 5 fm *i neste lm-bue hekles 1 fm, i neste lm-bue hekles 5 fm*. Gjenta fra *-* hele raden.

Hekle samme kant rundt ermene.

Sy i knapper.
Skulle det være noe som ikke stemmer, hyl ut:)

1 kommentar:

  1. Dette har vært kjempegøy, jeg er garantert med neste gang:)

    SvarSlett