mandag 9. august 2010

..: lavendeljakke med aldri så lite dramatikk :..


Har kommet ett stykke på den herlige jakka, og garnet er helt nydelig! MEN det ble litt dramatikk her i kveld. Jeg fant ut her før helgen at jeg kanskje fikk for lite garn, og tok ikke sjansen å prøve, så prøvde å bestille mer med samme innfarging. Fikk mail i kveld om at de ikke hadde mer - og da ble jeg LITT stresset kan du si. Så måtte jeg bestille ett nøste med annen innfarging. Det blir spennende, og lurer på om hvordan jeg skal gjøre det for å få best mulig resultat. Noen smarte tips?
Kan jo håpe på at fargen ikke avviker altfor mye.... Men det ble litt skår i lavendeljakke-i-natur strikken i kveld ja....

7 kommentarer:

  1. Ble litt stresset selv nå, så måtte sende mail til Pickles med en gang :)
    Hvis det skulle vise seg at de ikke har den innfargingskoden jeg skal ha, så tror jeg at jeg rett og slett strikker armene Har sett MYE på vesten som heter "rett vest" også. Kanskje jeg rett og slett går for den heller :)

    SvarSlett
  2. Hmm, forsvant litt ser jeg. Altså jeg skal strikke armene kortere :)

    SvarSlett
  3. Hmm...jeg har også funnet ut at det går utover armene..kanskje bruke det nøstet som er av annen innfarging på armene...? Jeg har også sett på den vesten, men den kunne jeg tenkt meg i annet garn ;) Men vi får se da....sukk..gleder meg til nøstet jeg har bestilt kommer i hus, så jeg får se hvor "ille" det er ...

    SvarSlett
  4. Uff, så kjipt!
    Jeg skal snart begynne på den, garnet er i hus...
    Hvilken størrelse strikker du og hvor mye garn hadde du opprinnelig??

    SvarSlett
  5. Jeg strikker S/M, og hadde i utgangspunktet 4 nøster. Må ha 5.

    SvarSlett
  6. Sukk, Pickles hadde ikke mer av mitt garn heller...da blir det en kort-arm-variant på meg. Jaja, likte jo den og men litt nedtur når man hadde bestemt seg for noe annet. Får strikke den senere da, i en annen farge ;)

    SvarSlett
  7. Tror jeg og skal bestille ett nytt nøste når de får inn (de var HELT fri nå) bare for å se om fargen kanskje stemmer.
    Jaaaa, jeg gleder meg masse til Soljakken! Syns faktisk den gule varianten er utrolig flott, men det kan sikkert endre seg frem til strikkestart :)

    SvarSlett