tirsdag 29. november 2011

..: Man kan jo bli gal av mindre!:) :..





Garn: Falk


Pinnenr: 3.5


I går kveld fikk jeg virkelig revet meg i håret!!:) Jeg var ferdig med denne luen, og ble sååå fornøyd! Endelig fikk jeg til mønsterstrikk ganske ok, og luen ble så delikat med disse fargene. Så tok jeg den på....altfor stor i vrangborden...SINT ble jeg, skal jeg love! Og den fikk gjennomgå mye. Tok til og med å skylte den opp (og vred den ekstra hardt i frustrasjon - hehe). La den til tørk, og gikk til sengs.... Tror du jeg fikk sove!!?? NEI! Sto opp igjen, tok med meg min våte baskerlue, og KLIPTE bort vrangborden i frustrasjon! Jeg ville ikke gi meg med denne. Har jo ikke tid til slike bomstrikkinger hele tiden, når det skal være julegaver kan du skjønne:)! Plukket opp masker ett par omganger fra vrangbord (ikke 100% å annbefale - vanskelig og tidkrevende), strikket to omganger og la fra meg den våte luen og gikk til sengs...Så får jeg fortsette på den idag, å prøve å få vrangborden litt mindre denne gangen:). Håper jeg ikke blir så pirkete, at jeg ikke klarer å gi denne bort i julegave, fordi jeg har "messet" med den.....


Dette er bilder fra før mishandlingen.





Oppdatering 1/12 : vrangborden er strikket på nytt, og luen ble perfekt med litt mindre masker og mindre pinne:)

7 kommentarer:

  1. Lua blir nok fin når du får strikket på en strammere vrangbord. Har gjort samme tabben selv. Ikke morsomt, nei! Men fargene var veldig fine og pusen også. :-)

    SvarSlett
  2. Lua er jo kjempefin! Fargene er helt etter min smak. Når du får fiksa vrangborden, blir dette en flott julepresang. Lykke til!

    SvarSlett
  3. Et tips er å veve inn en tynn strikk i vrangborden. Bare sånn til en annen gang:) Lua ble jo kjempefin!

    SvarSlett
  4. Lua var kjempefin! Da er det ekstra trasig når det går skeis. Ny og strammere vrangbord gjør nok susen - jeg vil si at du er løsningsorientert og engasjert! Det er jo gode egenskaper ;)

    SvarSlett
  5. Kjempe nydelig lue da;) Synes fargene passet kjempe bra sammen. Håper du blir fornøyd til slutt;)

    SvarSlett
  6. Oh no! Kjenner akkurat til hvordan dette føles. Forferdelig! Luen ble uansett kjempefin. Vet ikke om bildene er tatt før eller etter avklippingen? Uansett, håper du blir fornøyd til slutt:)

    SvarSlett