torsdag 10. februar 2011

..: Litt tanker på morgenkvisten :..

Leste i en blogg her om dagen (husker selvfølgelig ikke hvilken nå) om tankene rundt det med å ha mange strikkeprosjekter i gang samtidig. Og jeg var så enig med henne.
Mine tanker om å ha flere prosjekter igang samtidig, betyr LYKKE!! Jeg elsker å kunne strikke på det jeg har lyst til, til forskjellige stunder. Noen ganger vil jeg strikke stort, andre ganger til nyfødt baby, og plutselig får jeg lyst til å strikke noe som er ferdig i en fei:)! Så nå har jeg bestemt meg for at jeg ikke skal "høre på" formaninger om at jeg må gjøre meg ferdig med en ting:). Det som gjør meg lykkelig er å stadig sette i gang ett nytt, herlig strikketøy - med AKKURAT det garnet og fargen jeg har så lyst til.
Så kan jeg plutselig legge det bort, for å ta frem noe jeg allerede er i gang med. Og slik går det i loop.... :)
Så hurra for mange strikkeprosjekter om gangen!!!


Apropos... i går kveld la jeg opp til pickles' sin høstvest:)! I roooosa:)

12 kommentarer:

  1. Jeg er nok av den mer monogame typen :-)
    Ellers blir ikke noen prosjekt ferdige (det er for mange fristelser der ute)...
    Gleder meg til å se vesten :-)

    SvarSlett
  2. Helt enig med deg:) Problemet er om man aldri gjør noenting ferdig, men det gjør vi jo!! Jeg hekler på 2 tepper samtidig, nærmer meg slutt på begge og kjenner jeg snart må finne på nye tepper å lage sammen med alt det andre jeg gjør....

    Ha en fin dag:)

    SvarSlett
  3. Jeg må si meg enig med Moan, men det skyldes rett og slett at jeg aldri ville blitt ferdig med noe! (selvutprøvd, maaange ganger...) Og nettopp av den grunnen dere liker å ha mange prosjekter, plutselig faller man for en ny farge eller finner et herlig mønster! Så jeg ser absolutt deres poeng, og tar av meg hatten for at dere greier å gjøre ferdig prosjektene allikevel!

    SvarSlett
  4. Jeg har også mange prosjekter på en gang, og det betyr det samme som du sier; legge bort et når jeg er lei og ta opp et mer spennende. Så kan det hende at det som var kjedelig i går er morsomt i dag ;)

    Spennende med høstvest, gleder meg til din er ferdig!

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  5. ENIG!
    Flere projekter, så man kan vælge det, der passer bedst til humør og situation.
    God fornøjelse med vesten!

    SvarSlett
  6. Jeg er så enig!!!
    Akkurat slik har jeg det også :) og jeg elsker det!
    Den vesten er så fin - jeg har garn liggende til den i grå.... hmmm, kanskje jeg burde legge opp til den i kveld?? hihihi :)
    Ha en flott kveld,
    klem

    SvarSlett
  7. Eg har óg mange prosjekt på gang samtidig. Humøret avgjer kva eg har i hendene. Noko passar framføre tven, medan andre strikketøy krev heile merksemda (og vel så det). Eg har nok litt for mange UFOar som ennå ikkje har landa. Målet er å redusera haugen eg har, noko i alle fall. Uferdige prosjekter har liksom liten verdi. Men likevel: ingenting er så gøy som å starte på noko nytt! Lukke til med vesten ;)

    SvarSlett
  8. Jeg er helt enig!
    Mange prosjekter på engang, så jeg kan bytte litt på hva jeg har lyst å lage på AKKURAT nå:)

    SvarSlett
  9. Heeelt enig! Og det ser jeg vi er mange som er :) Det var bare du som turte å si det høyt først ;) Så lenge man faktisk blir ferdig med alt før eller senere er det jo bare spennende å jobbe med flere ting på en gang! Ikke blir vi lei heller :)

    Gleder meg til å se vesten, den er så nydelig!

    Klem

    SvarSlett
  10. Årh, jeg skulle virkelig ønske jeg kunne ha det sånn! Jeg er nemlig så redd for at jeg aldri skal bli ferdig med noe, at jeg bare tør å ha ett prosjekt av gangen... Kanskje jeg skulle våge meg på 2 prosjekter?:)

    SvarSlett
  11. hei,
    jeg liker godt bloggen din, så må bare følge med og lagt på listen min.
    hilsen fra Aleksandra :)

    SvarSlett