fredag 23. juli 2010

..: Summerflies :..


Garn: Arwetta
Pinner: 5 mm
Garnforbruk: 69 gram
Jeg må si at jeg er ganske så stolt. Har sett på alle de som strikker sjal i de fineste mønster, og jeg har selv bare strikket rillesjal og kjærlighetsknuter. Når jeg så summerflies shawlette, bestemte jeg meg for at EN GANG skulle jeg strikke dette! Dette skulle være min barrierebryter for sjal OG engelske mønster! Har bare strikket lapper i engelske mønster, så dette var en utfordring nok :) Men det gikk forbausende lett. Fikk litt hjelp fra ett forum, og jeg tror mønsteret er veldig bra!
Garnet arwetta er jeg veldig fornøyd med. Jeg var veldig spent på å strikke med dette, siden det ikke var prøvd fra min side før - men har hørt masse skryt av det. Bare fargen imponerer meg, den offwhite er så nyyydelig! Den ser ut som vanilje! Jeg brukte kun 2 dager på dette.
Ja, hva skal jeg si, annet enn at jeg er litt stolt av meg selv, og jeg ble veldig fornøyd med sjalet. Tror kanskje det blir flere sjal etterhvert. Og engelske mønster blir det nok også mer av:)

8 kommentarer:

  1. Superlekkert sjal, det er virkelig flott!

    SvarSlett
  2. Så nydelig! Å herlighet så effektiv du er om sommeren:) Her i gården går det tregt gitt:)

    SvarSlett
  3. Fantastisk nydelig sjal. Virkelig lekkert. Og herlig når man skjønner de engelske oppskriftene.

    SvarSlett
  4. For et nydelig sjal. det ble skikkelig lekkert i offwhite arwetta.
    Får skikkelig lyst til å strikke det selv

    SvarSlett
  5. Noe så nydelig! Og på 2 dager da ;) Helt herlig mønster, og hvitt er delikat.....

    SvarSlett
  6. For et nydelig sjal du har strikket. Klart dette gir mersmak og når du strikker etter engelske mønster så er der jo et hav av alternativer. Lykke til!

    SvarSlett
  7. Veeldig flott sjal! To ting er jeg redd for å prøve meg på, sjal og engelske oppskrifter... Men jeg har fryktelig lyst da, og ble litt påvirket av deg nå :)

    SvarSlett