fredag 21. mai 2010

..: jomfrustrikk med mønster og flere farger! :..



Ja, jeg fikk plutselig lyst til å prøve noe mer avansert, og kastet meg ut i disse sokkene fra drops da. http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=116&d_id=53&lang=no

Syntes de er superlekre! Må bare vise frem hvor langt jeg har kommet, og hvordan det blir. For jeg er jo stolt av og fått det såpass til, jeg har jo kun strikket i 1 år, og aldri med slikt mønster of flere farger.
Men ser jo at jeg burde passet litt på at det ikke blir for stramt....og noen strikkede masker "forsvinner" må mystisk vis....men jeg er så stolt at jeg bryr meg ikke - hehe.
Jeg strikker bare videre, og tenker at disse sokkene med masse feil på, har jeg ivertfall strikket selv :)

5 kommentarer:

  1. De blir kjempefine!
    Og du, hvis noen masker blir "borte" kan du bare passe på og ha tråden bak arbeidet litt løsere... Men jeg synes du klarer deg mer enn bra til å strikke mønster for første gang - og atpåtill på strømpepinner!! Det er nemlig ikke så lett!
    God helg til deg og dine! Klem :)

    SvarSlett
  2. Hei. kom tilfeldig over bloggen din og har nå sittet å sett på alt det fine da har lagd. Synes du er flink til å være en fersk strikkerske :o)

    Jeg synes også disse sokkene er supersøte. Jeg har faktisk printet ut mønsteret og tenkte å begynne på dem nå i pinsa. Bruker du det garnet som er i oppskrifta? Jeg har lyst til å bruke alpakka-garn, men tror det er litt tynnere.

    Lykke til videre med strikkingen!
    Jeg kommer innom bloggen din igjen.

    God helg!

    SvarSlett
  3. Kjempefine sokker blir nok dette. Skjerfet under var lekkert. God pinse

    SvarSlett
  4. WOW! Der var mer av sokken ferdig! de er kjempefine :)

    SvarSlett
  5. Hei
    Disse holder jeg også på med nå, i grønt :-)
    Syns det var en enkel oppskrift, men jeg har nå strikket siden jeg var i tenårene. Så det ligger i blodet tror jeg.

    Har nettopp laget meg blogg, legger ut det jeg har laget , litt etter litt.
    Så mye er det ikke der akkurat nå, men det kommer :-)

    MVH
    Barbro

    SvarSlett