onsdag 14. desember 2011

..: mønsterstrikk fra vranga, neitakk!!? :..




Jada, man skal jo på død og liv utfordre seg litt sel rett før jul!:) Jeg skal ha dette settet ferdig til jul, lille snuppa skal få det til dukken sin hun fikk på sin tidlige bursdagsfeiring. Strikket kjole og bukse, uten å tenke noe videre. Så skulle jeg strikke luen i går, og da går jo strikken frem og tilbake. Mønsterstrikk på vranga er vanskelig!!!! Og TIDKREVENDE. Og den tiden har jeg ivertfall ikke akkurat nå:) Så det blir en liten bord bare på lua i mønster, så får jeg se hva jeg gjør med jakka...


Men seriøst, erfarne mønsterstrikkere, hvordan gjør man mønsterstrikk på vranga enklest mulig? Tar gjerne imot tips altså:)! Takk! Kjente jeg ble kjempefrustrert, spesielt siden mønsteret er så fint, og gikk så fint på kjolen når det skulle strikkes rundt.




Bildet er lånt fra sandnesgarn

8 kommentarer:

  1. Nydelig dukkesett da! :) Kan dessverre ikke hjelpe deg med mønsterstrikk på vranga, jeg sliter med den på retta og jeg, hihi ;)

    Lykke til - det finnes sikkert en grei måte å gjøre det på :)

    Ha en fin dag
    Klem

    SvarSlett
  2. Kjempefint sett, men skjønner absolutt utfordringen. Ble en del vrang mønsterstrikk på mariusvesten jeg holder på med. Da strikker jeg "baklengs" fra retten og tar av løst en og en maske og strikker rett. Ingen god forklaring ser jeg, men det var i alle fall litt bedre enn å strikke vrangt!

    SvarSlett
  3. Noe så nydelig... hun kommer sikkert til å bli kjempeglad !
    Ha en riktig fin dag :)

    SvarSlett
  4. Urgh! Kjenner irritatsjonen komme bare ved tanken.. hehehe.. Mønsterstrikk fra vranga er pyton! Jeg har ingen gode tips - jeg unngår å strikke mønster på den måten for jeg blir så irritert! :)

    Men settet er virkelig nydelig!
    Fine farger - tenker lille frøken blir glad nå!

    klem

    SvarSlett
  5. For et nydelig sett! Jeg har aldri strikket mønster på vranga, det er en av de tingene jeg har konkludert med at jeg ikke trenger å kunne ;)

    SvarSlett
  6. Dette settet blir nok flott, og det er en del knot med mønster på vrangen, men gir man seg tid til det blir det bra,men det er tidkrevende.

    SvarSlett
  7. Så utrolig godt å høre at det er flere som sliiiiter med å strikke mønster på vranga! Trodde det bare var meg det var noe galt med jeg...

    God helg og 4. advent :o)

    SvarSlett
  8. Jeg sleit jo akkurat med det samme, og gjorde bare om på hele oppskriften. For noe mas å strikke mønster frem og tilbake. Jeg tror det er en ting jeg faktisk ikke gidder å bryne meg på, hihi:)

    Si ifra hvis du finner en briliant måte å gjøre det på;)

    GOD HELG!

    SvarSlett