torsdag 29. desember 2011

..: Sokker til mannen :..

Jeg pleier vel ikke akkurat være så ivrig på å blogge sokker jeg strikker, men jeg gjør det:) MEN denne gangen er det litt morsomt. For jeg har en stund spurt mannen om han ikke vil ha ett par strikka sokker, men han har nektet plent! Vil virkelig ikke ha strikka sokker (forstå det den som kan...?). Enten har han skjønt at det er gulvkaldt hos oss, eller så er han lei av maset mitt (tipper det siste - hehe), for en liten stund siden sa han at han gjerne ville at jeg skulle strikke sokker til han:) Jeg ble jo selvfølgelig hoppende glas, og heiv meg rundt!
Valgte Ida sokkegarn fra europris (litt ekstra koselig å ha navnet på garnet i samme som datter :)). Og han skulle ha mørk grå fikk jeg beskjed om ;) Det er nok litt blankt det garnet,og det ser enda værre ut på bilder enn i virkeligheten, men jeg syntes ikke det gjorde noe i det hele tatt. Godt å strikke med. Har brukt pinne nr 4, og fulgt denne oppskriften, bare kortere skaft (20 cm). Mannen ble fornøyd han, og da er hans kone veldig fornøyd:)

2 kommentarer:

  1. Sååå godt det er med hjemmestrikka sokker!
    Fine ble de! :)

    Ha en flott dag!
    Klem fra Lille-T ;)

    SvarSlett
  2. Kære Lena

    Rigtig godt og lykkebringende nytår til dig og din familie , samt dit smukke land Norge .

    Vilma

    SvarSlett