mandag 19. august 2013

..: Bloomsbury Kids :..




Mønster : Bloomsbury Kids
Garn:  Drops Lima, blå - 4 nøster
Pinnenr: 4,5 og 5,0 mm

 Først må jeg få sagt at jeg trodde bildene jeg tok ute av snuppa i ny genser skulle bli kanonbra! Men når jeg kom inn, hadde lagt henne, og la inn bilder på pc, viser det seg at de ikke er gode i det hele tatt. Eller om det er denne pc'en som gir ett dårlig bilde...anyway...heldigvis gjør modellen mye (ivertfall sånn objektivt sett - hehe), så jeg har etter beste evne prøvd å gjøre så godt jeg kan med bildene.
Håper dere kan se litt av den fine jenta og genseren, og ikke bare hvor uklare bildene ble....



 Bloomsbury Kids er en nydelig genser (ja, det er voksenversjonen og, så jeg regner med at jeg på ett eller annet tidspunkt strikker en til meg selv også :)). Armene og ryggen har ett nydelig mønster. Jeg har strikket denne i Lima, og i str 4 år. Men det virker som en ganske så smal modell (noe jeg syntes er flott og kledelig), så den passer perfekt til snuppa allerede nå! Vil tro at man bare kan forlene litt på ermer og bolen om man ønsker.
Mønsteret er fint, og greit å følge.
Jeg startet denne genseren i januar, i en along på ett forum. Det har tatt litt tid. Og hovedgrunnen til det, var at jeg fikk for meg i starten at det var bare såååå mye å følge med på i mønsteret! og ikke noe tv strikk! La den bort en stund, og da jeg tok den frem igjen hadde jeg ett helt annet syn på det!:) Da plutselig gikk mønsteret i en fei, OG tv strikk ;)

Genseren passer perfekt til godjenta mi!




13 kommentarer:

  1. Så nydelig genser! Voksenmodell ja. Hmmmm. Sånt frister en guttemamma som ikke har noen småjenter å strikke til.

    Ønsker deg en kreativ og koselig høst!

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha, det skjønner jeg godt! Har du sett voksenmodellen? Den er bare sååååå fin!
      En koselig og kreativ høst ønskes deg og:)!

      Slett
  2. Så nydelig den ble! Elsker hullmønster. Bildene ble fine de, og viser en veldig søt snuppe i herlig genser. *tenker på hvor mange gensere tantebarnet mitt egentlig trenger*.

    SvarSlett
  3. Kjempefin! Har sett voksenmodellen tidligere og den ble en favoritt med en gang:)

    SvarSlett
  4. Virkelig flott! Jeg er spesielt imponert over ryggen.

    SvarSlett
  5. Åhh - denne var kjempefin. Har veldig lyst til å strikke en sånn selv en dag.

    SvarSlett
  6. Kjempefin i blå :-) Har akkurat strikket en rosa (støvrosa Nepal som du tidligere har tipset meg om ;-)) i 6 mnd til en baby som er på vei. Helt enig med deg. Absolutt tv strikk, når man har lært seg mønsteret etter noen runder.

    SvarSlett
  7. Å så nydelig, kjøpte mønsteret hinn dagene og gleder meg til ullprinsessen blir større og kan få en slik :D

    SvarSlett
  8. En nydelig genser til vesleprinsessa og elers en veldig koselig blogg. Kommer gjerne tilbake :-)

    SvarSlett
  9. Hei! Så fin blogg du har :-) Og jeg synes du bruker veldig mye spennende garn, superinspirerende! Denne genseren var bare helt skjønn - må prøves...

    SvarSlett
  10. Jeg er nå på vei til å strikke denne til babygutten min å jeg da. I mørk blå. Håper den ikke blir for jentete 😊

    SvarSlett
  11. Jeg er nå på vei til å strikke denne til babygutten min å jeg da. I mørk blå. Håper den ikke blir for jentete 😊

    SvarSlett