lørdag 18. august 2012

..: Mini Dorthe Skappel :..

Ser denne jenta fornøyd ut med sin nye genser eller?!;)
Dorthe Skappel genser har vel alle hørt om nå, det går jo som en farstott i hele Norge.
Jeg falt for mini utgaven "sophia", og ville strikke den til snuppa mi! Den tok kun to kvelder å lage - men jeg liker virkelig ikke å sy sammen deler, så det var en jobb som jeg kunne unnvært. Det blir liksom aldri pent. Men genseren er litt casual, så det gikk fint om ikke alt ble perfekt. Men garnet jeg har valgt er jeg fornøyd med, den ble lett og myk!
Garn : Stoff og Stil Mohair, pickles tynn alpakka og baby alpaca silk til drops.
Pinnenr: 4,5mm

  Alt i alt - kjempefornøyd - skikkelig kosegenser:)

8 kommentarer:

  1. Fin snuppe i FinFin genser!

    SvarSlett
  2. Så herlige bilder!!! Fin genser også, slik vil jeg lage ;)

    SvarSlett
  3. Så fiin både modell og genser :-)
    Har faktisk noe baby alpakka silk som jeg har vurdert til en Dorthe genser..

    SvarSlett
  4. SÅ herlige bilder av Snuppa! Og genseren var enkel og fin. Dette hadde du klart helt uten å blande Dorthe Skappel inn i det, Lena :)

    SvarSlett
  5. Deilig genser, kunne også tenkt meg en til jentungen (og meg selv) men lurer på om jeg har nok garn liggende. -Hvor mye brukte du på denne?

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk:) du kan se all info her :
      www.ravelry.com/project/lenalill/sophias-skappel-genser

      Slett
  6. For noen fantastiske bilder! Må nesten innrømme at det tok litt tid før jeg la merke til selve genseren! For et utrolig sjarmtroll! :)

    SvarSlett
  7. Utrolig skjønt sjarmtroll:-) Skjønner godt at du ville strikke en kosegenser til henne!

    SvarSlett