lørdag 14. juli 2012

..: Topp, klut og ankelsokker :..

Ja, når man er på ferie i to uker, og bare har ,ed seg ipad, får man ikke lastet opp bilder og blogget (ivertfall har ikke jeg funnet ut hvordan jeg gjør det).
Men nå er vi hjemme etter to uker på camping, nydelig ferie. Men nå har guttene reist til pappan sin, og hverdagen kommer tilbake til meg ivertfall.....
Men strikket har jeg.
Først en vest til Ida, som jeg har kalt crem-blad.
Garn: Dalegarn Lerke
Pinnenr: 4.0mm
Jeg syntes denne toppen er helt super, men den ble i litt stor størrelse, men passer til snuppa etterhvert:) Bra det er den veien!:)Rettelse per 15.07.12: prøvde toppen på snuppa idag, og den passet allikevel,litt vid i bærestykke kanskje, men ikke så mye at den ser for stor ut. Så nå bruker hun den, og hun er kjempefin i den!!!
Så har jeg strikket en helt enkel klut. Måtte jo ha en strikket klut i campingvogna;)
Har bare strikket helt enkelt.
Lagt opp 46 masker.
1 pinne rett
1 pinne 2 rett, 2 vrang
Bytt farge
Gjenta disse to pinnene.

Til slutt har jeg strikket ankelsokker, og de har jeg brukt MYE! Nå ligger de til vask:)
 Mønster: Tennarisukka
Garn: DROPS fabel
Pinnenr: 2,5 mm

Kjempefine sokker å strikke, og skikkelig must have på sommeren:)
Passet jo perfekt i de fine skoene mannen min hadde med seg hjem fra New York:)


6 kommentarer:

  1. Nydelig topp i det gode garnet Lerke fra Dalegarn !
    Det liker jeg godt.

    Fin klut også ! Mye bedre enn kjøpeklutene.
    Skal si du har vært flittig ! Fine sokker !

    SvarSlett
  2. Så mye fint du har laget i ferien din;) slike sokker er deilige. Jeg har strikket ullsokker som ble ankelsokker før, og de skal det bli flere av;)

    SvarSlett
  3. Så kjekk den toppen ble i lerke!! Jeg har strikket flere i alpakka, men mønsteret kom enda bedre frem i hos deg! Det hørtes forresten ut som en deilig ferie!!! Deilig med sokker som er så gode at de brukes masse;)

    SvarSlett
  4. Lekker topp! Fint at den ble for stor da, når den ikke passet helt! Da har du noe å glede deg til :)
    Herlig farge på kluten din også. Klart man må ha strikka kluter overalt! Og gjerne mange!
    Sokkene var herlige. Ble frista til å strikke dem selv:) Kommer nok på "to do" lista mi dem! Nydelig farge du har brukt på dem også. Kan ikke huske å ha sett den fargen i Fabel før.... må nok handle litt mere skjønner jeg :)
    Fortsatt god helg! (Nå gleder jeg meg til uka, for da får jeg forhåpentligvis besøk hjemmefra og da får jeg endelig pakka fra deg!!!! )

    SvarSlett
  5. Den vesten syns jeg er helt nydelig. Den ble veldig fin i natur, og så lett å kombinere med topper under:) Bladmønsteret er virkelig vakkert:)

    SvarSlett
  6. For en herlig blogg du har! Masse kreativitet som har fått utløp her!!!
    Jeg har sett gjennom bilder fra det siste halve året, og det er masse her jeg har lyst til å strikke, men tiden strekker nok ikke til....
    Ønsker deg en fin sommer!
    Klem

    SvarSlett