søndag 12. september 2010

..: möbius - hals :..


Jeg skal si garnvennen min fikk meg til å vri hodet mitt mer enn en gang med dette prosjektet...! For det første skjønte jeg rent lite de 3 (!) første gangene jeg la opp disse 200 maskene:) Den ene gangen ble det dessuten vridd ;) Men til slutt kom jeg over kneika, og fortsatte, ikke helt overbevisst om at jeg strikket riktig i det hele tatt. Men halsen ble nå til. Klarte å misse mønsteret på en rad, då lagde litt min egen vri der en stund, hehe.
Så skulle jeg felle av med i-cord da - og det gikk forbausende bra! Forklaringen til Guri var god som gull!:)
Også....tamtam....ferdig! Men hvordan i alle dager skal denne halsen ligge rundt halsen? Tok den på ett par ganger, uten at den lå noe særlig pent...Sydde så på labelen min, og tok den på igjen. Da ble den litt bedre.
Dette var ett herlig prosjekt, og jeg liker virkelig å bli utfordret! Takk for det Guri, du klarte nettopp det:)
Garnet Lekre er jo fantastisk! Det kommer jeg nok til å strikke mer av:)
Når jeg har tatt på denne halsen noen ganger og blir fortrolig med formen, skal jeg pakke den inn og gi den til ei god venninne:) Tror det blir flere av disse, kanskje ett lurt julegave-emne:)

4 kommentarer:

  1. Var spent på denne halsen, etter dine bekymringer i forkant. Men den ser jo veldig flott ut! (Psst, må få bilde med halsen på ;))
    Så herlig det ble med lappen din på, passet jo perfekt :)

    SvarSlett
  2. Så fin den ble! Jeg sa jo at du ville klare det!!! Ha en super uke! Klem :)

    SvarSlett
  3. Du, det var ein veldig fin hals! :)

    Kor er oppskrifta frå?

    SvarSlett