torsdag 1. april 2010

..: Oreokake :..

Lagde denne Oreokaka her om dagen, og skal si den ble en slager!
Ønsker meg ny paiform da...denne grønne er grusom...jaja...små ting ER viktig :)

Her er oppskriften:

Oreokake

36 Oreo cookies
60 g smør
1 ts pulverkaffe
26 store marshmellows
1 ½ dl melk
3 dl fløte
2 ts melis
Slik gjør du:
1. Grovhakk 10 oreo cookies. Sett til side. Kjør 26 cookies i en foodprocessor eller slå de til smuler med en kjevle i en tett pose. Smelt smøret. Bland kakesmuler, smør og halparten av kaffepulveret. Trykk ut blandingen i en paiform, 24 cm i diameter. Settes kaldt.
2. Smelt marshmellows med melk på lav varme i en kasserolle. Rør om kontinuerlig til alt har smeltet. Ta av kjelen av platen og la det avkjøles ca. 15 min i romtemperatur.
3. Pisk fløten luftig. Bland halvparten av fløten med marshmellowsblandingen til en jevn røre. Vend i den resterende piskede fløten og bland i de grovhakkede kjeksene.
4. Hell fyllet i paiformen. Jevn til toppen med en fuktig kniv. Sett formen i kjøleskap ca. 4 timer til fyllet er stivnet.
5. Bland melis og det resterende kaffepulveret, smuldre det fint med fingrene. Sikt blandningen over kaken. Pynt med knuste oreo cookies og smeltet sjokolade

3 kommentarer:

  1. Så mye fint du lager! Skulle virkelig ønske jeg kunne strikke og hekle jeg også! Elsker strikket klær til barna, men heldigvis er min mormor veldig på å strikke, så litt får de da :)

    Kaka så veldig god ut, mamma har snakket varmt om denne, men jeg er desverre (?) ikke noe kake-dame, så det blir lite sånt å finne her hjemme. Blir stortsett brownies eller muffins fra poseblanding.. :)

    Ha ei fin-fin påske!

    Monica

    SvarSlett
  2. Gjør gjerne det :)
    Legger din til under håndarbeid i min blogg :)

    SvarSlett
  3. nam!
    det ser kjempegodt ut!

    fortsatt god påske!

    klem beate

    SvarSlett