onsdag 24. juli 2013

..: 1. teppe til Congo ferdig! :..




Garn: Sandnes Garn Mini Duett
Pinnenr: 3,0 mm
 
Mammaen til min tante, som fyller 85 år i år, skal i slutten av året reise til Congo. I den forbindelse, skal hun levere babytepper til de små babyene der nede. Jeg har bestemt meg for å prøve og strikke 4 stk til denne gode saken.
Dette er det første, og jeg er kjempefornøyd! Både med garnet, og mønster. Mønsteret er så enkelt, samtidig som jeg ikke ble lei underveis. Men babytepper på pinne 3 tar lenger tid enn man tror ;).
men det gjør jo ingenting, når det er så fint mønster, garnet er flott og fargen er en humørløfter!
Jeg har kost meg hele veien med dette!
Håper det blir noen foreldre til ett barn som virkelig trenger dette, som blir glade på slutten av året!
 

 
 


9 kommentarer:

  1. Nydelig teppe! Kjekt å kunne lage noe til en god sak. Heldig er babyen som får dette teppet:)

    SvarSlett
  2. Kjempefint teppe til en veldig god sak :) Fint mønster...

    SvarSlett
  3. Nydelig teppe, Lena!
    Fortsatt god sommer!

    SvarSlett
  4. Hei!
    For et nydelig teppe! Mønsteret er jo kjempe fint! Jeg kunne virkelig ønske jeg hadde kunnskaper innen strikk og tålmodighet til å strikke noe så fint. Men nå har mini tepper nok, heklet eller strikket etter beste evne.
    Jeg er i allefall sikker på at en familie i Congo vil bli veldig glad for et slikt fint teppe!
    Fargen var nydelig!

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  5. Veldig flott teppe. Jeg gikk straks inn på Ravelry og la det til blant mine favoritter. Nydelig strikket også - så jevnt og fint!

    SvarSlett
  6. Nydelig farge og mønster <3

    SvarSlett
  7. Dette er det helt sikkert noen som blir veldig glade for! Nydelig teppe!

    SvarSlett
  8. Vakkert teppe! Så flott å støtte en så god sak!

    SvarSlett