mandag 22. april 2013

..: Støvgul Eventyrgenser ! :..




Garn: Du Store Alpakka Faerytale, kun 4 nøster.
 Pinnenr: 4,5mm

Skeptisk.....det var egentlig det første jeg tenkte når jeg igjen fant frem mønster fra Pickles.....MEN....jeg er ikke kjent for å lære - haha.
Når jeg fant støvgule nøster av Faerytale i "To små nøster" i Tønsberg på tirsdag, klarte jeg ikke å motstå de - rett og slett!
Rett inn på ravelry for å finne mønster til en kosemose-genser. Etter mye leting, fant jeg ut at jeg likte Pickles's Classic Angora Sweater....
Så torsdag kveld la jeg opp til akkurat denne, men visste at jeg selv måtte bruke hodet litt i forhold til Pickles's sine mønstre (de har en tendens til å bli litt annerledes enn man trodde i utgangspunktet).
Men de har så mye fint, så man klarer jo ikke å la være og bruke mønstrene allikevel:)
Siden da har jeg KUN strikket på denne genseren (noe som er helt utrolig til å være meg - for jeg har jo ørten prosjekter igang samtidig:)).
Jeg ville ha denne genseren ferdig i fjor! 
Ha ha, fort gikk det ivertfall. Og i ettermiddag festet jeg og monterte den. Og prøvde den på......tamtamtam....den passet! Kort modell sådann - men helt ok, da jeg vil ha den med lang singlet under!
Prosjekt støvgul eventyrgenser fullført!
Og veldig stolt eier av den myyyyyykeste mykeste koseplagg :)
 

8 kommentarer:

  1. Ååå! Lekker, lekker! Skikkelig fin farge, altså. Jeg fikk også lyst på en kosegenser...
    Ha en fin kveld! :-)

    SvarSlett
  2. Åhh, det garnet så jeg også forrige uke og hadde en sterk trang til å kjøpe det. Ble en veldig fin genser. Kanskje jeg blir å strikke denne selv i samme garnet, skamløs som jeg er :)

    SvarSlett
  3. Den var kjempefin! Vårlig farge, og herlig kosegenser!

    SvarSlett
  4. Nydelig kosegenser i herlig farge!
    Jeg er i gang med samme genseren, men i orginalgarnet, og er ganske så frelst:) Nå ble jeg inspirert til å prøve en versjon i Faerytale også;)

    SvarSlett
  5. Å, den var kjempefin!! Likte godt den sarte vårlige gulfargen:-)

    SvarSlett
  6. Så fin!! Å jeg elsker gult!!
    Nyt uken videre!

    P.S Det er give away inne hos meg ;)

    SvarSlett
  7. Lekker!
    Jeg har *hoet* litt rester av Faerytale igjen etter forrige pledd, så dette var kanskje en ide.

    SvarSlett