tirsdag 31. juli 2012

..: Urkvinne - følelse :..

På lørdag møtte jeg en fantastisk dame på strikkecafè. Hun drev med spinning, og det har jeg tenkt på en stund at jeg kunne tenkt meg å prøve. Denne dama eier bloggen Ullfori. Hun tilbydde seg å låne bort håndteine, og å lære meg å spinne med den! Hun ga meg den mykeste merinoull, og i går satt i sammen i 3 timer og utførte denne "back-to-basic" herligheten! Det er vasnkelig, og det er tidkrevende, men det er fantastisk gøy!
Ser at jeg kommer til å sitte mange timer med håndteinen, og skal snart kjøpe min egen. Også tror jeg at jeg har lyst til å snuse på en eldre rokk etterhvert:)
Håper at jeg kan strikke noe av garnet jeg kommer til å spinne :) Spennende!
Ha en super dag alle sammen!

2 kommentarer:

  1. Dette er moro! Jeg fikk en kort innføring i dette da vi var på strikketreff i juni, og det er helt klart vanskelig! Men effektgarn er da også fint, så det gjør jo ikke noe om det ikke blir helt jevnt i starten :) Lykke til! Ser at jeg gleder meg til komme hjem og prøve selv nå!!!!

    SvarSlett
  2. Gratulerer! Spinning er gøy, ja. Kan anbefale nettbutikken Spinnvilt - med både utstyr og fiber. Jeg gikk på kurs hos dem og er for alltid bitt av spinnebasillen :) Vil også tipse deg om å heller kjøpe en moderne rokk, feks hos Spinnvilt, de er nok lettere å spinne på enn de gamle, og har spennende design også! Lykke til!

    SvarSlett