søndag 16. juni 2013

..: Pilgenser :..





Pickles har alltid så sjarmerende mønster, men jeg har veldig dårlig erfaring med størrelsen. Men jeg klarer ikke å la være, og denne gangen var det pilgenseren som falt heeelt naturlig å strikke til snuppa.
Jeg hadde hodet på plass, og passet på størrelsen underveis. 























Jeg ville gjerne ha en kort topp, for å passe til en litt baggy olabukse snuppa har, så da strikket jeg den kortere enn mønsteret, også valgte jeg korte ermer.
Jeg synte hun ble riktig så søt i den.
Det første hun spurte om når jeg begynte å strikke den, var hvem den var til. Når jeg sa, til henne - sa hun " den skal jeg bruke i barnehagen!" Det varmer en mor og ett strikkehjerte:)

Jeg har brukt Mandarin petit og classic, samt ett nøste Tuva. På pinne 3,5 mm.


9 kommentarer:

  1. Så søt den ble!!!! Og så gøy at hun har planer om å bruke den i barnehagen. Vil vel tyde på at hun ble fornøyd med resultatet ja!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk:). Ja, jeg likte den "casual"effekten den fikk, allbrukstopp liksom; )

      Slett
  2. Knallflott! Denne har jeg sett som Ukas, og har lyst til å strikke den jeg også.
    Supert når barna blir fornøyde med strikkaklær :-)
    Ha en fin uke!!

    SvarSlett
  3. Så flott variant. Likte veldig godt fargene og ikkje minst de korte ermene! Lurt :)

    SvarSlett
  4. Så utrolig skjønn! Finfin sommertopp:-)

    SvarSlett
  5. Ååå, kjempesøt! Denne fikk jeg skikkelig lyst til å strikke! Takk for inspirasjon ♥ Jeg trodde jeg var helt oppdatert på Pickles sine oppskrifter, men denne hadde jaggu gått meg hus forbi.

    Gjorde du noen andre endringer enn at du lagde den kortere og med korte ermer? Jeg har heller ikke så god erfaring med Pickles sine oppskrifter dessverre.

    Uansett, denne havnet herved på min strikkeliste :)

    Fin uke til deg
    Klem ♥

    SvarSlett
  6. Takk:). Eneste jeg gjorde var at jeg la opp og begynte strikken i en str større. Hadde egentlig bare hodet med meg og tenkte det værste ;) DA gikk det greit;)

    SvarSlett